Deklaracja dostępności

Zespół Szkół im. Stanisława Staszica w Gąbinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zsgabin.powiat-plock.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Eliza Bałdyga

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności  lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę. Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej. Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl. Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie poprzez złożenie właściwego wniosku w przedmiotowej sprawie.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Budynek szkolny użyczony przez Zespół Szkół im. Stanisława Staszica w Gąbinie znajduję się na terenie miasta Gąbin, ul. Staszica 1, 09-530 Gąbin. Szkoła funkcjonuję w jednym budynku podzielonym na część ,,A’’ i część ,,B”. 1. Cześć ,,A’ budynku składa się z sal dydaktycznych, pomieszczeń administracyjnych szkoły w tym gabinetu Dyrektora, Wicedyrektora i Kierownika Kształcenia Zawodowego, sali konferencyjnej, a także części mieszkalnej. a) część ,,A’’ budynku to dwupiętrowy blok dydaktyczny z częściowo używanymi salkami do ćwiczeń znajdującymi się poniżej parteru budynku i częścią mieszkalną 2. Część ,,B’’ budynku składa się z sal dydaktycznych, pracowni informatycznych, pomieszczeń administracyjnych szkoły, w tym gabinetu Wicedyrektora i Kierownika Gospodarczego, a także sali gimnastycznej wraz z pokojem dla nauczycieli wf-u., a także łącznika a) część ,,B’’ budynku to dwupiętrowy blok dydaktyczny z podpiwniczeniem. b) w tej części budynku znajduję się również sala gimnastyczna, która jest wykorzystywana do prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego. Ad.1 Od bramy wjazdowej znajduję się chodnik który prowadzi do wejścia głównego szkoły. Wejście nie jest wyposażone w ścieżki naprowadzające dla niewidomych/słabo widzących. Wejście główne usytuowane jest na poziome 0, niewyposażone w pochylnie dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, posiada 3 wyjścia ewakuacyjne. Na piętra bloku dydaktycznego oraz do piwnicy prowadzą odpowiedniej szerokości schody z barierkami po jednej stronie. Część mieszkalna posiada wąskie schody z barierkami. W tej części budynku nie ma windy ani platformy dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Szerokość drzwi wejściowych jest dostosowana do potrzeb osób na wózkach inwalidzkich. Ad.2 Od bramy wjazdowej znajduję się alejka wyłożona kostką, który prowadzi do wejścia szkoły. Wejście nie jest wyposażone w ścieżki naprowadzające dla niewidomych/słabo widzących. Wejście usytuowane jest na poziome 0, niewyposażone w pochylnie dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, posiada 7 wyjść ewakuacyjnych, w tym jedno wejście - wyjście przystosowane dla osób niepełnosprawnych wraz z odpowiednim podjazdem. Na piętro bloku dydaktycznego prowadzą odpowiedniej szerokości schody z barierką po jednej stronie. W przypadku schodów do piwnicy są one węższe i posiadają barierkę po jednej stronie. W tej części nie ma windy ani platformy dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabo widzące. Szerokość drzwi wejściowych jest dostosowana do potrzeb osób na wózkach inwalidzkich. Szkoła dysponuje jednym dużym parkingiem i trzema mniejszymi. Wyposażona jest w system monitoringu i system alarmowy. W czasie pożaru szkoła posiada system oświetlenia ewakuacyjnego oraz odpowiednie oznakowanie dróg ewakuacyjnych.

Dostosowanie korytarzy

Szerokość korytarzy jest zgodna z przepisami i pozwala na swobodne poruszanie się osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie schodów

W budynku dydaktycznym znajdują się klatki schodowe z barierkami po jednej stronie.

Dostosowanie wind

W budynku nie ma windy przystosowanej do korzystania przez osoby poruszające się na wózkach

Dostępność pochylni

Przy budynku znajduję się jedna pochylnia umożliwiająca wjazd osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim.

Dostępność platform

W budynku dydaktycznym przy klatkach schodowych brak jest platform do transportu osób z niepełnosprawnością ruchową poruszających się na wózkach.

Dostosowanie parkingów

Przy wejściu-wyjściu dostosowanym dla osoby niepełnosprawnej znajduję się miejsce parkingowe z odpowiednim oznakowaniem.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Budynek dydaktyczny nie jest wyposażony w informatory głosowe.

Dostępność pętli indukcyjnych

W budynku dydaktycznym nie ma pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

W szkole brak jest dostępności tłumacza migowego.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 31 marca 2025 15:29
Dokument wprowadzony do BIP przez: Adam Kosiński
Ilość wyświetleń: 43
07 kwietnia 2025 13:53 (Adam Kosiński) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
07 kwietnia 2025 13:51 (Adam Kosiński) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
07 kwietnia 2025 13:50 (Adam Kosiński) - Aktualizacja deklaracji dostępności.